Jelle en Diane in Zambia

Nog 12 dagen!

Samen naar Afrika; daar wonen, werken, leven, geven en ontvangen. Dat was het idee. Het idee van ons samen. Bedacht al ruim een jaar geleden. Na eenhuisartsen specialisatie, IC-opleiding en een tijd sparen is het idee werkelijkheid geworden. Over een kleine twee weken reizen we als dokter Jelle en zuster Diane af naar Macha Mission Hospital, in Zambia.
Het klinkt gemakkelijk maar in werkelijkheid ben je niet zomaar weg! Er ging heel veel tijd van voorbereiding aan vooraf. Die tijd zat vooral in papieren, papieren en nogmaals papieren. Om precies te zijn: officiële originele papieren! Dus gingen we aan de slag met: gewaarborgdekopieën, gelegaliseerde handtekeningen bij de notaris, letters of good standing en nieuwe pasfotos ( no t-shirt and no colored background). Nu alles is verstuurd naar Zambia lijkt het goed te komen met onze professionele registratie en werkvergunning.

De tickets zijn geboekt, een huurder voor ons huis is gevonden (thanks Jon!), onze auto uitgeleend en de laatsteofficiëlewerkdagen zitten er bijna op. Alles wat ons nog rest is onze koffers te pakken (wat mee te nemen voor 6 maanden?) & te vertrekken!

Op 5 november vliegen we uit, onze droom achterna. Laat je email adres achter op de site reis met ons mee!

Jelle en Diane

Ineke

Ik las deze week ergens de quote; "Een goal is een droom met een deadline." Jullie droom kreeg de deadline 5 november en die datum komt steeds dichterbij! Heel veel succes met alle laatste voorbereidingen. We gaan a.s. zondag nog wat sisters-memories maken die mee kunnen in je koffer :) love you xxx

Lisa

Wiehoe, spannend!!! :)
Counting down the days.
Succes met inpakken! Love you.

Debora

Mooie droom van mooie mensen! X

Marjolein

Aaaaaah, het komt steeds dichterbij! Supersupersuper cool! Heel veel succes met inpakken jullie allebei!
Xx Love!

Arie

Spannend!! het gaat nu opschieten!! helaas voor jullie ga ik een dag eerder weg hahaha ;-) (maar ik kom ook eerder terug, helaas)
Ik wens jullie veel sterkte met het inpakken van jullie koffers!!
xxx

Carla

Wat ontzettend leuk dat ik "mee mag reizen" met jullie. 'k Ben benieuwd naar wat jullie allemaal gaan meemaken. Succes met inpakken en aftellen...

Jedidja

Ik reis graag met jullie mee! :) Succes met de laatste loodjes van de voorbereiding!

Ben Moes

Ik ga jullie volgen online hoor! Tof Jelle dat je zondag nog een keer meespeelt! Vrede voor jullie beiden!

Thea Visser

Veel succes met de laatste voorbereidingen! Leuk om jullie te kunnen gaan "volgen". Een goede tijd toegewenst (ook namens Rinus).

Miep V

Heel veel suc6 met de laatste dingen! En ga genieten!

Alicia

Wat spannend allemaal!! Ben zo benieuwd naar al jullie belevenissen, dus ik ga zeker 'meereizen'.
Ik wil jullie heel veel succes, maar ook veel plezier en mooie ervaringen wensen. Zet em op!

Een dikke kus & knuffel,

(ook van Sander, Nathaniël & Ukkie 2 ;-)) Alicia

Jose

Geen t-shirt? Ben wel heel benieuwd naar die foto's dan ;)
Vind het super gaaf voor jullie maar ga jullie wel erg missen! Zowel in de band als daar buiten :)
Succes met laatste voorbereidingen!
Love you!
X

Tonny

Blijf jullie volgen hoor!!! Veel plezier nog met alle voorbereidingen!

Ilse Hartog

Wauw, wat tof! Ik kan me nog herinneren dat we daar een hele tijd geleden over gesproken hebben; super dat die droom nu werkelijkheid wordt! Hele goede reis en hele goede tijd toegewenst daar!

Jon

Spannend hoor. Ben benieuwd naar al jullie ervaringen.

Hanneke

Spannend!!! Wat heerlijk dat we jullie zo kunnen volgen, toch nog een beetje dichtbij :)
Zie uit naar jullie verhalen!
xxx

toke struik

lieve jelle en diane,
een mooie start, dit eerste 'reisverhaal', nu nog vanuit rotterdam
heel veel succes met de laatste voorbereidingen

we reizen graag mee!

liefs,

mama

Heleen

Het gaat echt gebeuren hè ? Geweldig! Ik ga jullie wel missen maar ben blij dat jullie je hart volgen ! Ik wens jullie een bijzondere tijd in Zambia!!!

Antonietta

Lieve Diane,
Ik wens jullie heel veel succes in het mooie, zooooo mooie Africa! Geniet ervan! Mooi dat jullie deze "droom" werkelijkheid maken! Ik ga jullie volgen! Take care!

Liefs Antonietta e arrivederci ;-)

Mirjam van Beek - Zwijnenburg

Uit ervaring weet ik dat jullie een onvergetelijke tijd gaan beleven!! Het is schitterend om je vak in zo'n land uit te kunnen oefenen. Dat neemt niemand je meer af. Geniet ervan! Groetjes uit Utrecht, Mirjam.

Johan en Hanneke Braakman

Hallo Jelle en Diane,

Wat een bureaucratie zeg ! Dat heb je in ieder geval gehad. Veel sucses in Zambia.
We willen graag meegenieten via de mail.
Groet Oom Johan en Tante Hanneke